Monday, June 13, 2011

#9

tengah malam,
aku termenung terbaring diam,
fikir memori yang sangat mendalam,
teringat detik manis bersama kau sang adam,
mengeluh meratap harap ia tak terpadam.

tengah malam,
aku tersenyum sendirian,
wajah kau berlegar di fikiran,
lengkap sempurna semua gambaran,
waktu indah dahulu tanpa gangguan.

tengah malam,
aku mula menangis mula merintih,
aku tahan aku pendam segala peristiwa sedih,
kau hanya masa lalu yang mula beralih,
memilih berlalu pergi tanpa sebarang dalih,
dan tinggalkan aku, buat aku sedih.

tengah malam,
aku berharap masih ada esok pagi,
berharap aku mampu menghadap sinar mentari,
berharap ada lagi ruang untuk cinta di hati,
berharap aku mampu lagi rasa bahagia di kemudian hari.

tengah malam,
aku masih lagi terdiam.

No comments:

Post a Comment